Doorgaan naar hoofdcontent

Schip ahoy! De herfst vakantie is in zicht!

Nog even en we hebben alweer vakantie! Nou ja, Sophie... mama heeft geen vakantie, mama moet gewoon 2 dagen werken.

Maar even buiten dat, toch speelt er weer de vraag "wat gaan we doen in de herfstvakantie?"
Van dinsdag tot en met zondag is er bij ons in Drachten weer kermis, leuk voor een uurtje of 2 maar over het algemeen zijn we daar snel op uitgekeken gezien de kermis in Drachten elke keer weer lijkt te krimpen. Middagje naar de kinderboerderij? Mwah, komen we al zo vaak. Jaja, ik weet het... je doet het voor je kids, maar toch raakt mama er een beetje op uitgekeken (nog steeds snap ik niet dat Sophie er nog niet op uitgekeken is gezien het feit ze er sowieso al 2 keer per week i
s wanneer ze op de BSO is). Bios, is een mogelijkheid, helemaal gezien het feit Sophie deze eigenlijk nog tegoed had van mij (mevrouw wou naar 'Verschrikkelijke Ikke 3' maar die dag draaide die niet meer). Zwembad, Ballorig, museum, boswandeling, koekjes/cake bakken.

Okeoke, ik ben toch niet geheel "idee-loos", we zullen vast wel leuke dingen bedenken wat we kunnen gaan doen in de herfstvakantie. En daarbij komt dat we ook nog een middag kwijt zijn aan een kado kopen voor oma (mijn mama) want die is ook nog jarig in de herfstvakantie ;-) (we krijgen het nog druk haha) en wat we ook nog moeten doen is oefenen met de letters, dit geheel op verzoek van Sophie.

Eén ding is zeker; Sophie is inmiddels al een echte groep 3-er!
Ze kent al enkele letters en de eerste woordjes worden er al door gevormd. Ze is zeer gedreven om nieuwe letters te leren en om te leren lezen en schrijven; zo heeft Sophie ook al een hele brief geschreven! Wel met een beetje hulp natuurlijk maar daarom zijn we niet minder trots op ons Sophie ;-) het "rekenen" op school horen we haar thuis eigenlijk nooit over, het enige waar we haar over horen is het 'centjes tellen' hier is ze thuis ook veel mee bezig en ze lijkt de laatste paar dagen dan ook geheel geobsedeerd door geld haha, vandaar dat we de laatste dagen ook continu in huis horen "geld, geld, bakken vol met geld!"

Maar we dwalen af ;-) de vakantie... het maakt niet uit wat we gaan doen deze vakantie, we gaan er in ieder geval wel even van genieten met zijn allen :-) dus als iemand nog leuke ideeën heeft of suggesties staan we daar natuurlijk altijd voor open!

Daarnaast wil ik nog wel even in het kort terug komen op mijn vorige blog, gezien ik hier nog wel enkele vragen over krijg.    De afgelopen periode bracht ook veel stress en spanningen met zich mee. Ik ben sinds een paar dagen medicijnen-af en zoals ik me de laatste dagen voel, voel ik me redelijk goed. Echter nog wel steeds snel moe en snel gestrest. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die me met alles steunt en helpt waar die me mee kan helpen. Nicolette heb ik inmiddels nog steeds niet gezien, en ja ik kan er een heel verhaal om heen maken maar dit brengt ook veel stress met zich mee. Vooralsnog ga ik hier niet te diep op in. Ik hoop dat er snel verandering in komt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Thomas de Trein weekend

Hoe groot je nu misschien ook al bent, wat was het fijn om jou te zien genieten gister in het Spoorwegmuseum in Utrecht van Thomas de Trein! Een uitje waar je al een jaar lang naar hebt uitgekeken. Op de foto met Thomas en zijn vriendjes, de dikke conducteur en de machinist, "zelf" trein gereden, toneelstuk van Thomas gezien en heeeel veel treinen van binnen en buiten bekeken! ♡

Gevecht met mezelf

Sommige mensen noemen je zwak wanneer je praat over 'opgeven'. Anderen noemen je 'sterk'. Ik noem het "ik wil wel vechten, maar ik kan niet meer". Ondertussen is het al bijna een maand.. een maand dat ik in een 'strijd' verwikkeld ben met mijn ex. En met mezelf. Ik wil dat alles goed verloopt voor mijn kinderen, en in dit geval voor Nicolette. Ik wil dat mijn contact met haar vader zo goed mogelijk verloopt, voor haar.. want zij kan er niks aan doen. Maar hoe hard ik mijn best ook doe... het is nooit genoeg in de ogen van hem. Ik wil ook gelukkig zijn, net zoals iedereen. Mensen zeggen "ik gun het je" maar ondertussen menen ze er geen ene f*ck van. Ik heb 3 jaar lang (eigenlijk zelfs nog langer) volgens het boekje van J. geleefd... zoals hij het wou, deed ik het. Nee, ik ga geen mensen zwart praten maar de waarheid is lang genoeg verzwegen. Omdat ik me er voor schaamde, omdat het me pijn deed en nog steeds doet. De "J." in deze